You must have Javascript enabled to use this form.

Sie sind hier

Simone Dietrich: What are the determinants of foreign assistance decision-making and how do they influence donor publics? #epolrv

Datum: 
Dienstag, 9. Mai 2017 - 18:00
Ort: 
Universität Hamburg, Hauptgebäude Flügel Ost (Asien-Afrika-Bau), Raum 221, Edmund-Siemers-Allee 1, 20146 Hamburg

Anmeldungen geschlossen für diesen Event

Grafik: Mit Evaluationen erkennen, kontrollieren, legitimieren und lernen (© AniK_T@gmx.de)Im Rahmen der Ringvorlesung:
Wie wirkt Entwicklungspolitik? Komplexe Wirkungszusammenhänge verstehen und beurteilen

Hashtag #epolrv | Anreise mit HVV | Anreise mit Bahn | Lageplan | Twitwall

What are the determinants of foreign assistance decision-making and how do they influence donor publics?

Dr. Simone Dietrich, Politologin; Senior Lecturer, Department of Government, University of Essex; Director ESSEXLab.

Discussant: Christian Meyer zu Natrup, MzN International

Präsentation (pdf, 1,4 MB)

Recent research suggests that donors claim credit for foreign aid projects abroad to improve attitudes toward the donor country
. The most obvious manifestation of this objective lies in the “branding” of aid projects, in which assistance is labeled, for example, as “From the
British People.” It is believed to improve the donor’s image within the recipient country. At the same time – and perhaps even as its primary goal – the “branding” of foreign aid projects may serve the purpose of communicating to domestic audiences in donor countries what aid efforts
accomplish.
In times of increasing economic hardship across OECD donor countries, branding may help mobilize support for foreign aid (in general or for specific projects) by providing visual evidence of specific development contributions. Further, branding may strengthen support for incumbent foreign policies and incumbent governments. We tested these theories on a sample of respondents in the United Kingdom using an information experiment in which some respondents are randomly assigned to learn about a development project through a branded video. See http://ncgg-new. princeton.edu/sites/ncgg/files/dietrichhydewinters_in_the_eyes_of_donor_publics.pdf

 

 

Gefördert von

logo_bmz_eg.jpgnue_blau_rgb.jpgbingohh_jpg.jpgaww_0.jpg

Information über Bild- und Tonaufnahmen

  • Bei der Veranstaltung werden Bild- und Tonaufnahmen gemacht, die veröffentlicht werden können. Mit der Teilnahme erklären Sie sich damit einverstanden. Falls Sie darin nicht erscheinen wollen, setzen Sie sich bitte in die mit „No Camera“ gekennzeichneten Bereiche und benutzen Sie das Saalmikrofon nicht. Sie zählen sonst zum Gesamtbild dieser öffentlichen Veranstaltung